علت کم شدن فشار آب پکیج

اگر بخواهیم یکی از مشکلات رایج که اغلب در ساختمان‌ های دارای ساکنین بالا اتفاق می ‌افتد را برشمریم، مشکل کم شدن فشار آب پکیج می ‌باشد.

مواردی که در این محتوا قرار است به آن ها اشاره نماییم همگی می ‌تواند علت افت فشار پکیج در برند های مختلف مانند، علت افت فشار پکیج آریستون، ایران رادیاتور، ایمرگاس، ایساتیس، علت بالا و پایین رفتن فشار پکیج ایران رادیاتور و همچنین علت کم شدن فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری بوتان باشد. 

مشکلات مختلفی می تواند باعث کم شدن فشار آب پکیج و پایین آمدن آن شوند. پایین آمدن فشار باعث می شود تا آب خارج شده از پکیج، توانایی داغ شدن و استفاده برای شستن ظروف و استحمام را نداشته باشد. در صورتی که با این مشکل رو به رو شدید، می توانید نکاتی که در ادامه گفته می شود را رعایت کنید تا خرابی و مشکل پایین بودن فشار را حل کنید.

دلایل کاهش فشار آب پکیج

اگر مشکلات پکیج ایران رادیاتور و بوتان در این مرحله حل نشد، می توانید برای بررسی و عیب یابی دستگاه خود با تیم تخصصی و فنی الو تهویه تماس بگیرید. تمامی مشکلات دستگاه با تعمیر و یا در صورت نیاز با تعویض برخی از قطعات خراب شده پکیج، برطرف می شود و شما می توانید از فشار بالای آب به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید.

الو تهویه می تواند انتخاب کاملا مناسبی برای افرادی که می خواهند تمام مشکلات مرتبط با تعمیر پکیج و انواع کولر گازی انجام دهند، می باشد.

دلایل اصلی کم شدن فشار آب پکیج

کم شدن فشار آب پکیج در برند ها و مدل های مختلف از جمله مشکلات شایعی است که افراد ممکن است با آن رو به رو شوند. دلایل مختلفی در مکان های مختلف می تواند به وجود آمدن این مشکل کمک کند. در برخی از موارد مشکلات مربوط به سیستم لوله کشی ساختمان می باشد. در بسیاری از موارد نیز خرابی های پکیج مربوط به ساختار داخلی دستگاه و خرابی قطعات مختلف دستگاه می باشد. در رابطه ‌با علت کم شدن فشار آب پکیج، می ‌توان به  ذکر چندین مورد بپردازیم ازجمله اینکه:

آسیب در بخش شیر پرکن مربوط به پکیج

هنگامی که فشار بار در پکیج دچار افزایش و یا کاهش شود می ‌توان علت آن را به خراب شدن در قسمت شیر پرکن پکیج نسبت داد که در این مواقع هر چه سریع ‌تر باید اقدام به عوض نمودن قطعه‌ی شیر پرکن واقع در بخش زیرین پکیج نمود.

باز بودن قطعه‌ی شیر پرکن

شاید برای شما نیز این امر اتفاق افتاده باشد که بعد از تنظیم نمودن فشار بار پکیج، یادتان برود تا شیر پرکن را ببندید. در این هنگام اگر اقدام به مصرف آب گرم نمایید و یا اگر فشار آب شهری نیز کم باشد، به جهت کاهش فشار آب، شاهد خاموش شدن پکیج می ‌شویم.

بهتر است این نکته را یادآور شویم که شیر پرکن در حالتی بسته می ‌شود که به ‌صورت ساعت ‌گرد آن را بچرخانیم و همچنین اگر آن را به‌ صورت پاد ساعت‌ گرد بچرخانیم اقدام به باز نمودن آن نموده‌ایم.

ایجاد سوراخ و یا عدم داشتن باد در منبع انبساط دستگاه پکیج

این مشکل رایج که اغلب برای بسیاری از مصرف‌ کنندگان پکیج روی می ‌دهد خود می‌ تواند یک علت کم شدن فشار آب پکیج باشد. همچنین اگر درجه‌ی دستگاه پکیج شما به‌ صورت ۶۰ درجه به بالا تنظیم شود، شاهد افزایش فشار پکیج  خواهید شد.

نشتی آب پکیج

جالب است بدانید که نشتی آب یکی از علت‌ های کم شدن فشار آب پکیج می ‌باشد که حتی اگر در مقادیر بسیار کم نیز اتفاق بیفتد در کوتاه ‌ترین زمان خود سبب کم شدن فشار آب پکیج می ‌گردد. در هنگام نشتی آب پکیج، ریزش قطرات آب اغلب از لوله‌ ها یا خود دستگاه رادیاتور انجام می ‌شود.

آسیب به مبدل حرارتی دستگاه پکیج

خراب شدن بخش مبدل پکیج در دستگاه‌ های پکیجی که دارای دو مبدل می ‌باشند اغلب کم تر از دستگاه ‌های پکیج تک مبدل است. اما به‌ هر حال اگر پکیج تک مبدله از داخل سوراخ گردد، ما با کم شدن فشار آب پکیج مواجه می ‌گردیم.

نکته حائز اهمیت اینکه این مورد در مواقع کم بودن فشار آب شهری بسیار نمود پیدا می ‌نماید.

نشتی در قسمت لوله‌ های گرمایشی که از کف زمین عبور نموده‌اند

اگرچه برخورد با چنین موردی بسیار کم صورت می ‌گیرد ولی در صورت وقوع چنین امری نیز شاهد افت فشار پکیج می ‌باشیم بنابراین می ‌توان گفت نشت آب از لوله‌ های گرمایشی نیز خود علت کم شدن فشار آب پکیج است. وجود رسوب و همچنین هوا در دستگاه پکیج:

در صورت مشاهده‌ی چنین موردی به ‌راحتی می ‌توان با استفاده از پیچ هواگیری که در بخش انتهایی پکیج و یا رادیاتور قرار گرفته است اقدام به هواگیری پکیج خود نمایید، بدین ترتیب علت کم شدن فشار آب پکیج نیز از بین می ‌رود.

شما می توانید از طریق مراجعه به صفحه تماس با ما با کارشناسان حرفه ای الو تهویه ارتباط برقرار کنید و مشکل را برای آنها شرح دهید تا در کمترین زمان ممکن فرآیند خدماتی برای شما آغاز شود.

روشن نشدن پکیج با فشار کم آب

همان‌طور که گفتیم، علت کم شدن فشار آب پکیج بسیار متعدد و بسته به عوامل بسیاری است که در قسمت بالا به پاره‌ای از آنها پرداختیم، اما مشکل عمده‌ای که اغلب با کم شدن فشار آب پکیج به وقوع می‌ پیوندد، روشن نشدن پکیج است.

 از آنجایی ‌که تمامی دستگاه‌ های پکیج برای ادامه‌ی کار به آب نیاز دارند در صورت نشتی آب و یا مشکل در قطعه‌ی شیر پرکن و همچنین سایر مواردی که در بالا به آنها اشاره نمودیم، شاهد روشن نماندن و درنهایت خاموشی پکیج می ‌شویم.

یک سوال مهم: علت روشن و خاموش شدن پکیج چیست؟

حالت تابستانه و زمستانه پکیج

حالت تابستانه و زمستانه پکیج

شاید شما نیز عبارت حالت تابستانه و یا زمستانه پکیج به گوشتان رسیده باشد، اما موضوع چیست؟

در واقع در حالت تابستانه، پکیج فقط وظیفه‌ی گرم نمودن آب را عهده‌دار بوده ولی در حالت زمستانه علاوه بر گرم نمودن آب مصرفی، گرم نمودن محیط اطراف نیز از وظایف پکیج می ‌باشد بنابراین می‌ توان چنین برداشت نمود که میزان انرژی که یک پکیج در حالت تابستانه مصرف می ‌نماید بسیار کمتر از میزان آن در حالت زمستانه است.

جالب است بدانید که گروهی از پکیج ‌ها این قابلیت را دارند که با اعمال تغییراتی در آن ها، در فصول گرم سال از حالت زمستانه به حالت تابستانه تغییر حالت دهند.

اما گاهی این امکان وجود دارد که در حالت تابستانه یا زمستانه‌ی پکیج، شاهد وقوع مشکلاتی ازجمله افت فشار شویم که در ادامه به علل آن می ‌پردازیم.


علت چراغ قرمز چشمک زن پکیج چیست؟


علت افت فشار پکیج در حالت تابستانه

از سری علت افت فشار پکیج در حالت تابستانه  می ‌توان به ایجاد مشکل در منبع انبساط، وجود نشتی در دستگاه، خرابی در قسمت شیر پرکن پکیج و… اشاره داشت.

علت افت فشار پکیج در حالت زمستانه

در صورت بروز افت فشار پکیج در حالت زمستانه، بهتر است تمامی موارد ذکر شده در حالت تابستانه را بررسی نموده، همچنین علاوه‌ بر آن بهتر است فرایند هواگیری از رادیاتور ها نیز انجام پذیرد.

همان‌طور که گفتیم مواردی که در این محتوا به آنها پرداختیم همگی می‌ تواند علت افت فشار پکیج در برند های مختلف آن باشد.

که ما در ادامه به بررسی علت کم شدن فشار آب در چندین مدل پکیج ازجمله آریستون، ایران رادیاتور و بوتان خواهیم پرداخت.

اگر پکیج شما نیز به خوبی آب را سرد و گرم نمیکند، در مورد علت سرد وگرم شدن آب پکیج نیز می توانید اینجا بخوانید.

علت افت فشار پکیج آریستون

علت افت فشار پکیج آریستون می ‌تواند ناشی از نشتی آب در لوله ‌های رد شده از کف زمین که غیر قابل‌ رویت بوده و یا نشتی از رادیاتور که قابل رویت است، عدم وجود شارژ کافی در منبع انبساط (در صورت برخورد و تشخیص چنین موردی، منبع انبساط باید هر چه سریع ‌تر توسط تکنسین‌ های این حوزه شارژ گردد)، سوراخ بودن منبع انبساط، ایراد در قطعه‌ی شیر پرکن، باز ماندن شیر پرکن و همچنین احتمال ایجاد سوراخ در مبدل باشد.

علت بالا و پایین رفتن فشار پکیج ایران رادیاتور

علت بالا و پایین رفتن فشار پکیج ایران رادیاتور

وجود نشتی در پکیج ایران رادیاتور، آسیب شیر پرکن، آسیب در بخش منبع انبساط، وجود هوا در دستگاه، عدم کارکرد درست شیر سه ‌راهه و… هر کدام می‌ تواند علت بالا و پایین رفتن فشار پکیج ایران رادیاتور باشد. تیم فنی و تخصصی الو تهویه برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور ابتدا نسبت به عیب یابی پکیج اقدام نموده و در صورت خرابی برخی از قطعات، آن ها را با قطعات اصلی و اورجینال تعویض می کند.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که دانستن اطلاعات در مورد ارور پکیج ایران رادیاتور می تواند باعث شود تا در برخی از موارد، علت کم شدن فشار آب پکیج را خودتان پیدا کرده و آن را برطرف نمایید.

علت کم شدن فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری بوتان

در برخی از موارد کسانی که برای تعمیر پکیج بوتان با کارشناسان ما تماس می گیرند، مشکلاتی را در مورد کم شدن فشار آب پکیج بوتان مطرح می کنند. در برخی از موارد این کم شدن آب ممکن است به دلیل خرابی های پکیج و یا سیستم لوله کشی شما باشد. علت کم شدن فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری بوتان می‌ تواند بسته به علل متعددی باشد.

علت چراغ قرمز پکیج بوتان

بهتر است در چنین مواردی ابتدا منبع انبساط را در آبگرمکن دیواری بوتان بررسی نمایید بدین صورت که پیچ موجود در قسمت بالایی منبع انبساط را باز نموده و در صورت خروج آب‌ و هوا، منبع انبساط را عوض نمایید.

در موارد دیگر نیز بررسی محفظه‌ی احتراق، مبدل حرارتی و… لازم و ضروری می ‌گردد.

لازم به ذکر است که AO3 و EO4 هر دو کد خطا های مربوط به کاهش فشار در دستگاه ‌های پکیج بوتان می ‌باشند.

در هر صورت در صورت کم شدن فشار آب پکیج فارغ از برند آن بهتر است هر چه سریع ‌تر علت‌یابی و تشخیص به‌ موقع انجام گیرد تا از سری مشکلات بعدی که ممکن است متوجه دستگاه پکیج شما شود تا حد زیادی جلوگیری گردد.

4.7/5 - (13 votes)

2 پاسخ

  1. سلام علت کم شدن فشار آب پکیج توی سایت شما اشاره کردید ممنونم .برای ما تکنسین از محل آمد رسوبگیری کرده سرویس شده ولی دستگاه همچنان فشار آبگرم نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
درخواست تعمیر پکیج

درخواست سرویس و تعمیر