مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی

مدت زمان شست و شوی ماشین لباسشویی

یکی از سوالاتی که همیشه برای استفاده کنندگان ماشین لباسشویی پیش می آید، این است که چرا مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی با برنامه زمانی که به آن داده اید، تغییر می کند. گاهی پیش می آید که مدت زمان شستشو، از زمان معین شده بیشتر یا کمتر می شود.

در واقع، عواملی هستند که باعث تغییر در مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی می شوند، اما جای نگرانی نیست، چرا ماشین های لباسشویی هوشمند هستند و دلیلی برای تغییر زمان تعیین شده دارند.

در اینجا، ما به دلایل مختلفی اشاره می کنیم که ثابت کنیم، تغییر مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی بی دلیل نیست. پس این صفحه را تا آخر مطالعه بفرمایید تا اطلاعات متخصصین الو تهویه، به شما هم انتقال داده شود.

در صورتی که قصد سرویس و یا تعمیر ماشین لباسشویی در انواع برند ها را دارید می توانید در سریع ترین زمان از طریق الو تهویه، کارشناسان و متخصصین این حوزه را در منزل داشته باشید.

عوامل اصلی در تعیین مدت زمان شستشو

مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی

زمان های شستشوی متفاوت و طولانی، در لباسشویی های مدرن، موضوعی عادی می باشد و باید با این شرایط کنار بیایم.

چند مورد را به عنوان موارد اصلی در تعیید مدت زمان شستشو لباسشویی را برای شما شرح داده ایم که دانستن آن ها، خالی از لطف نیست.

فشار آب ورودی

فشار آب ورودی به لباسشویی، نقش به سزایی در سرعت عملکرد لباسشویی دارد. هنگامی که فشار آب ورودی بالا باشد، خواهید دید که حداکثر زمان برای پر شدن ماشین لباسشویی از آب، دو دقیقه می باشد. با این حال اگر فشار آب پایین باشد، حداقل ده دقیقه زمان می برد تا ماشین لباسشویی، پر از آب شود.

اکثر ماشین های لباسشویی برای شستشوی لباس های کتان یا دیگر جنس ها، حداقل سه یا چهار بار پر از آب شده و خالی می شود. با این حال، برای هر بار شستشو، باید حداقل چهل دقیقه وقت بیشتری را در نظر بگیرید. ماشین های لباسشویی، نمی توانند چنین موضوعی را به خودی خود درک کنند.

اگر می خواهید از انواع خدمات فنی برخوردار شوید، صفحه خدمات الو تهویه را بررسی کنید.

دمای آب ورودی

دمای آب ورودی

دمای آب ورودی به لباسشویی، در هر خانه ای متفاوت است. حتی اگر در یک کوچه باشند. برای مثال در فصل زمستان، آب لوله کشی، بسیار سرد تر از فصل تابستان است و این یعنی دمای آب در هر فصل متفاوت است.

ماشین لباسشویی ها، نمی دانند که در کدام فصل هستیم یا دمای آب ورودی، چند درجه است، تنها کاری که می کنند این است که دمای آب ورودی را به درجه دمای مشخص شده برسانند.

این موضوع، امکان دارد از هر دمایی شروع و به 10 درجه سانتی گراد برسد. با توجه به مدل دستگاه و قدرت سیستم گرمایشی، ماشین لباسشویی زمانی را برای گرم کردن آب صرف می کند که همین امر، سبب بالا رفتن مدت زمان شستشو می شود.

بعضی اوقات امکان دارد، به دلیل داخلی بودن لوله کشی ساختمان و وجود آب زیاد در لوله ها، دمای آب، داخل لوله کشی بالا باشد و در نهایت، لباسشویی، زمان کمتری را برای گرم کردن و بالا بردن دمای آب صرف کند.

در غیر این صورت، شما مجبور می شود که آب سرد را از شاه لوله ها تامین کنید که همین امر، باعث می شود دمای آب ورودی به لباسشویی، با زمان بیشتری بالا رود.


تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران


سطح مورد نیاز آب

سطح آب مورد نیاز برای شستشوی لباس ها، به عوامل متعددی بستگی دارد.

اولین مورد، برنامه ایست که به ماشین لباسشویی داده می شود. ماشین لباسشویی، قادر است سطح مورد نیاز آب را برای شستشو بر اساس برنامه تنظیم شده، افزایش یا کاهش دهد.

مورد بعد، نوع و مقدار مواد شوینده ای می باشد که استفاده می کنید.

قاعدتا وقتی مقدار لباس داخل ماشین لباسشویی، بیش از حد معمول باشد، ماشین لباسشویی به آب بیشتری نیاز دارد. در این صورت، هم باید فشار آب سنجیده بشود و هم دمای آب ورودی برای گرم کردن آب. چرا که وقتی ماشین لباسشویی به آب بیشتر نیاز داشته باشد، هم باید آب را گرم کند و هم باید سطح آب را بر اساس فشار آب ورودی بالا ببرد.

حال اگر از مواد شوینده ای استفاده کنید که به آب زیادی احتیاج داشته باشد، هم به آب بیشتر و هم به زمان بیشتر برای گرم کردن آب نیاز خواهید داشت.

امکان دارد مشکل دیگری برای متفاوت بودن مدت زمان شستشو ماشین لباسشویی وجود داشته باشد، اما نگران نباشید، تماس با ما، بهترین پل ارتباطی متخصصین الو تهویه با شما عزیزان می باشد.

زمان مناسب شستشو

زمان مناسب شستشو

مدت زمان مناسب شستشو، از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال، مدت زمان مناسب برای شستشو لباس های رنگی یا تیره، متفاوت است. یا امکان دارد، با قرار گرفتن لباس های تیره در آب به مدت طولانی، لباس ها بور شوند. اگر در حین کار کردن و یا خاموش بودن، از زیر ماشین لباسشویی شما آب می چکید، باید با کارشناسان متخصص در مورد علت آب دادن ماشین لباسشویی صحبت کنید.

در این قسمت، مدت زمان شستشوی مناسب برای انواع لباس ها را توضیح داده ایم.

قبل از هر چیز، اگر هنوز از الو تهویه اطلاعی ندارید، صفحه درباره ما را مشاهده کنید.

مدت زمان مناسب شستشو برای لباس های معمولی

مدت زمان مناسب شستشو برای لباس های معمولی، به طور طبیعی بین 50 دقیقه تا 1 ساعت است. این زمان برای مقدار لباس و همچنین برنامه ای که برای ماشین لباسشویی تنظیم می کنید، می تواند سریع تر یا کند تر باشد.

همچنین لباس های بسته بندی شده و یا بسیار کثیف، مدت زمان شستشو را بالا می برد، چرا که هم باید چند بار آب ماشین لباسشویی خالی و پر شود و هم باید آب به دمای مورد نیاز شستشو برسد.

مدت زمان مناسب شستشو برای لباس های رنگی

مدت زمان مناسب شستشو برای لباس های رنگی

همه افراد می دانند، هنگامی که می خواهیم لباس ها را بشوییم، باشد آن ها را بر اساس رنگ بندی دسته بندی کنیم. برای مثال لباس هایی با رنگ روشن مثل آبی آسمانی و سبز روشن، در یک دسته قرار می گیرند و لباس هایی با رنگ تیره مثل رنگ سرمه ای و سبز پر رنگ، در یک دسته قرار می گیرند.

با این کار، شما از خرابی لباس و رنگ پس دادن آن ها، جلو گیری می کنید.

بهتر است بعد از قرار دادن لباس های رنگ روشن، شستشو با دمای پایین آب صورت بگیرد. چون هنگامی که لباس با دمای بالا شسته شود، الیاف های لباس، از هم بیشتر فاصله می گیرند و باعث می شود کیفیت رنگ و بافت لباس، کاهش یابد.


تعمیر ماشین لباسشویی در غرب تهران


مدت زمان مناسب شستشو برای لباس های تیره

برای شستشوی لباس هایی با رنگ تیره، باید احتیاط زیادی به خرج دهید، زیرا امکان دارد شستشو در شرایط نا مناسب، کیفیت بافت لباس ها را کاهش دهد یا رنگ آنها تغییر کند.

لباس های تیره رنگ شامل رنگ سرمه ای، مشکی، طوسی و … می باشد.

معمولا بهتر است برای شستشوی لباس های تیره، از برنامه شستشوی کوتاه مدت ماشین لباسشویی استفاده کنید تا لباس ها، کمتر در معرض آب و مواد شوینده قرار بگیرند.

برای اینکه اطمینان پیدا کنید که لباس ها خوب شسته می شوند و به کیفیت آن ها، لطمه ای وارد نمی شود، بهتر است هر لباس را بر اساس رنگ هم جدا کنید و بعد نسبت به شستن آن ها اقدام کنید.

لباس های تیره و مشکی، احتمال بور شدن بالایی دارند. پس بهتر است مدت زمان شستشوی لباس های تیره را کاهش دهید تا زمان کمتری را در آب باشند و احتمال بور شدنشان کمتر شود.

مدت زمان شستشو در انواع برند ماشین لباسشویی

مدت زمان شستشوی مناسب در انواع ماشین لباسشویی، متفاوت است. متخصصین الو تهویه، مطالب مفیدی مربوط به موضوع مدت زمان شستشوی انواع ماشین لباسشویی را برای شما تهیه کرده اند، پس تا انتها با ما همراه باشید.

مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی ال جی

مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی ال جی

امکان دارد گاهی اوقات، علامت Time Delay رو صفحه نمایش ماشین های لباسشویی ال جی، نمایش داده شود. این به معنای این است که امکان دارد ماشین لباسشویی، فرایند شستشو را کمی دیر تر از زمانی که تنظیم و زمانی که ماشین لباسشویی اعلام کرده است، تمام کند و تاخیر داشته باشد.

مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی سونی

ماشین های لباسشویی سونی، تنظیماتی برای شستشو لباس ها دارند که هنگامی که شما برای ماشین لباسشویی سونی، برنامه را تنظیم می کنید، زمان تقریبا دقیقی برای شستشو به شما نشان می دهد.

خدمات الو تهویه، مملو از خدمات فنی مورد نیاز شما می باشد.

مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ

مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ

در ماشین های لباسشویی سامسونگ، شما می توانید با استفاده از دکمه تایمر، زمان شستشو را در لباسشویی مشخص و تنظیماتی بین 5 تا 15 دقیقه برای شستشو لباس ها پیدا کنید.

مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی پاکشوما

هر لباس یا پارچه، زمانی مخصوص به خودش را برای شستشو در ماشین لباسشویی پاکشوما دارد و با انتخاب هر یک از آن ها، می توانید زمانی را که ماشین لباسشویی برای شستشو در نظر می گیرد را مشاهده کنید.


بیشتر بخوانید: علت صدای ماشین لباسشویی چیست؟


مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی حایر

مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی حایر

ماشین های لباسشویی حایر، زمان باقی مانده شستشو را نشان می دهد. ماشین لباسشویی حایر دارای نشانه Delay می باشد، این علامت نشان می دهد که امکان دارد شستشو با تاخیر رو به رو شود.

4.8/5 - (6 votes)

یک پاسخ

  1. اگه اشتباهی یه آیتم رو روشن کنیم مثلا بجای Dilcate آیتم Baby care رو بزنیم می‌توانیم خاموش کنیم بعد روی آیتم مورد نظر بزنیم یا باید بزاریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

ثبت درخواست تعمیرکار