علت سرد و گرم شدن آب پکیج

علت سرد و گرم شدن آب پکیج ایران رادیاتور و بوتان

علت سرد و گرم شدن آب پکیج ایران رادیاتور چیست؟ آیا نوسان آب پکیج را می‌توان تنها علت سرد و گرم شدن آب دوش در نظر گرفت؟ آیا تنها یک دلیل بر سرد و گرم شدن آب پکیج تاثیر می‌گذارد یا دلایل متعددی وجود دارند؟

این پرسش‌ها، متداول‌ترین موضوعاتی هستند که بعد از سرد و گرم شدن آب پکیج، به ذهن مصرف کننده خطور می‌کنند. سرد و گرم شدن آب پکیج یکی از اذیت کننده‌ترین مسائلی است که ممکن است برای دارندگان پکیج رخ دهد. تصور کنید وارد حمام شده اید و قصد استحمام دارید. شیر آب را باز می‌کنید و انتظار خروج آبی با درجه حرارت مناسب و مطلوب را دارید. اما پس از سپری شدن چند ثانیه، لذت دوش گرفتن با سرد شدن ناگهانی آب از بین می‌رود. در ادامه با ما همراه باشید تا شایع‌ترین علت سرد و گرم شدن آب پکیج ایران رادیاتور (و سایر علت‌ها) را بررسی کنیم.

علاوه بر برطرف کردن مشکلات مربوط به سرد و گرم شدن آب پکیج، کاهش فشار آب و همچنین ارور ها و خطاهای پکیج، می توانید تمامی مشکلات به وجود آمده برای پکیج و یا سرویس دوره ای را به تیم تخصصی الو تهویه بسپارید. ما در تمامی نقاط تهران و کرج و حومه نیروی تعمیرکار حرفه ای داریم که در سریع ترین زمان ممکن به محل اعزام می شوند. 

تعمیرات مربوط به پکیج ایران رادیاتور و بوتان و مدل های مختلف دیگر از جمله خدمات ویژه ای است که تیم فنی و تخصصی ما بعد از مشاوره رایگان و عیب یابی تخصصی اولیه در اختیار شما قرار می دهد.

علت سرد و گرم شدن آب پکیج

آیا علت سرد و گرم شدن آب پکیج تنها از دستگاه (پکیج) می‌باشد؟

بسیاری از افراد تصور می کنند که تنها علت سرد و گرم شدن آب پکیج، وجود نقص فنی در پکیج است(مشکل تنها از یک عامل درونی نشات می‌گیرد). همانطور که میدانید در اکثر ساختمان‌های چند طبقه، از پمپ آب، برای آبرسانی به واحدهای مستقر در طبقات بالایی استفاده می‌شود. خرابی این پمپ سبب می‌شود تا آبرسانی به صورت یکنواخت انجام نشود و خروج آب با نوسان مواجه شود. همین مشکل(نوسان آب پکیج) بر پکیج تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود تا دمای آب خروجی مدام تغییر کند (در واقع تنها دلیل سرد و گرم شدن متوالی آب پکیج، مشکلات فنی دستگاه نمی باشد).

علت دیگر می تونه از شیرآلات منزل باشه رسوب باعث شده خروجی آب با مشکل مواجه بشه و از پکیج فرمان دمای آب به حد نصاب رسیده و شعله خاموش میشه بنابراین قبل از هر اقدامی برای تعمیر پکیج و یا تعویض قطعات آن، از سلامت پمپ آب ساختمان و شیرآلات خودمطمئن شوید.

علت سرد و گرم شدن آب پکیج ایران رادیاتور و بوتان

علت سرد و گرم شدن آب پکیج چیست؟

همانطور که در قسمت بالا متوجه شدید؛ علت سرد و گرم شدن آب پکیج تنها از خود دستگاه نیست و ممکن است این مشکل به دلیل خرابی پمپ ساختمان رخ دهد. اما اکثرا، سرد و گرم شدن آب پکیج، به دلیل خرابی قطعات و سنسورهای موجود در پکیج رخ می‌دهد.

برای آگاهی از علت سرد و گرم شدن پکیج مبدل‌های خود را رسوب گیری کنید.

شایع‌ترین علت سرد و گرم شدن پکیج ، تشکیل لایه‌های رسوبی در مبدل صفحه ای(ثانویه) پکیج می‌باشد. همانطور که میدانید مبدل ثانویه از صفحات متعدد(که با فاصله کم نسبت به یکدیگر قرار گرفته اند) تشکیل شده است. صفحات به صورت یک در میان در مجاورت آب داغ خارج شده از مبدل اولیه قرار می‌گیرند. آب داغ وارد شده باعث می‌شود تا دمای صفحات افزایش یابد.

از طرف دیگر، آب لوله کشی به صفحات دیگری(صفحات یک در میانی که مزدوج صفحات گرم قرار گرفته اند) تزریق می‌شوند. دمای آب سرد وارد شده در صفحات(صفحات حامل آب خنک) به دلیل قرارگیری در مجاورت صفحات گرم، افزایش می‌یابد و برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حال اگر این صفحات و همچنین جداره داخلی لوله‌های تزریق، رسوب بگیرند؛ آب مدام سرد و گرم می‌شود. برای رفع این مشکل باید صفحات و لوله های انتقال آب را جرمگیری و رسوب زدایی کنید. اما توجه داشته باشید که این کار حتما به دست تعمیرکاران مجرب و با سابقه انجام بپذیرد.

بررسی سنسور ntc

سنسور ntc یا فشنگی آب گرم، از دیگر قطعات پکیج محسوب می‌شود که خرابی آن، در سرد و گرم شدن متداول آب مصرفی نقش دارد. این سنسور وظیفه دارد تا آب گرم مصرفی را بر اساس میزان دمایی که تنظیم کرده اید(دمای مطلوب شما)؛ به شما تحویل دهد.

بنابراین اگر این قطعه خراب شود یا دقت آن کاهش یابد؛ باعث می‌شود تا دماهای خوانده شده به وسیله سنسور، با خطا همراه شوند و اطلاعات نادرست به برد اصلی ارسال شوند. اطلاعات نادرست باعث می‌شوند تا ارتفاع و شدت شعله در حد نامتناسبی قرار بگیرد. همین امر سبب می‌شود تا آب مصرفی سرد و گرم شود(دیگر علت سرد و گرم شدن آب پکیج ، خرابی سنسور آب گرم است).

خرابی فلومتر، دیگر علت سرد و گرم شدن آب پکیج

دیگر علت سرد و گرم شدن آب پکیج، معیوب شدن قطعه ای به نام “فلومتر” است. این قطعه در مواقعی کاربرد دارد که شما می‌خواهید آب گرم و سرد را با یکدیگر مخلوط کنید تا آب ولرمی در اختیار داشته باشید. سالم بودن فلومتر، خواسته شما در این زمینه را برآورده می‌کند. اما اگر فلومتر خراب باشد؛ شما تنها با آب سرد مواجه خواهید شد.

 

تنظیم نبودن شعله پکیج ایران رادیاتور و بوتان

تنظیم نبودن شعله پکیج به عنوان یکی از دیگر علت سرد و گرم شدن آب پکیج سبب می‌شود تا آب زودتر به میزان دمای مطلوب برسد. این موضوع نیز باعث می‌شود تا پکیج به صورت اتوماتیک خاموش شود. روشن و خاموش شدن متوالی پکیج باعث می‌شود تا آب مصرفی در یک دمای مناسب و مطلوب قرار نگیرد(سرد و گرم شود).

زمانی که تیم فنی و تخصصی الو تهویه برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور به محل کار یا زندگی شما مراجعه می کنند، ابتدا نسبت به تست و عیب یابی اولیه دستگاه اقدام کرده و سپس تمامی عملیات تعمیر و یا تعویض قطعات پکیج را انجام می دهند.

سرد و گرم شدن آب پکیج به دلیل کاهش فشار آب

بسیاری از پکیج‌ها می‌توانند با فشار ناچیز آب نیز روشن شوند. اما اگر فشار آب بسیار ناچیز باشد؛ برد، پکیج را خاموش می‌کند و همین موضوع در سرد و گرم شدن آب پکیج تاثیر می‌گذارد. بنابراین از مناسب بودن فشار آب ساختمان خود مطلع شوید.

دلایل کاهش فشار آب پکیج

برطرف کردن علت سرد و گرم شدن آب پکیج

علاوه بر توضیحات بالا، روش‌های ساده تری نیز وجود دارند که می‌توانند مشکل سرد و گرم شدن آب پکیج را تا حدودی برطرف کنند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم ابتدا این روش‌ها را انجام دهید و اگر نتیجه ای حاصل نشد؛ به سراغ تعویض و تعمیر قطعات(که در بالا ذکر شد) بروید.

  1. برداشتن صفحات فلزی (یا پلاستیکی) بالای پکیج: اگر دقت کرده باشید؛ در بالای پکیج و در طرفین لوله دودکش، صفحاتی پلاستیکی یا فلزی وجود دارند. در برخی موارد مشاهده شده است که برداشتن صفحات فلزی، مشکل سرد و گرم شدن آب را برطرف کرده اند.
  2. خارج کردن فِلَنج از سر دودکش: در گاهی اوقات نیز برداشتن فِلَنج از روی دودکش باعث رفع این مشکل می‌شود.

درخواست تعمیر پکیج بوتان


کلام نهایی

علت سرد و گرم شدن آب پکیج

در بالا، به ذکر مواردی پرداختیم که در سرد و گرم شدن آب مصرفی خانه شما نقش دارند. همچنین تکنیک هایی را بیان کردیم که با اجرا کردن آنها، میتوانید مشکل سرد و گرم شدن آب پکیج خانه خود را به راحتی از بین ببرید.
در نگاه اول ممکن است که تعمیر قطعات(و همچنین رسوبگیری مجراها)، امری راحت و ساده تلقی شوند. اما اینطور نیست و برای تعمیر پکیج خود، حتما به افرادی مراجعه کنید که از تخصص و تجربه بالایی برخوردار باشند. با این کار نه تنها سلامت پکیج شما تضمین می‌شود؛ بلکه هزینه‌های سنگین تری(که ممکن است تعمیرکاران بی تجربه برای شما به وجود بیاورند) بر شما تحمیل نمیشوند

5/5 - (5 votes)

3 پاسخ

  1. آقا خدایش یه چیز بگم من واقعا شگفت زده شدم از کار شما که انقد با کیفیت کار میکنید

    پکیج ما سرد و گرم میشد توی آب حمام تعمیرکار پکیج از چند جا آمدن برای ما پولی گرفتن و رفتن تا نیم ساعت خوب بود بعدش خراب میشد.

    از شرکت الو تهویه درخواست کردم بیان چک کنن در عرض 10 دقیقه مشکل ما رو حل کردن واقعا دمتون گرم. مرسی از مدیریت آقای گرجی

  2. پکیج ایران رادیاتور روی حمام خراب شده لطفا راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
درخواست تعمیر پکیج

درخواست سرویس و تعمیر